Заміна мастила в ГАЗелі

Через який період міняти олію у двигуні ГАЗелі?

Якісна моторна олія – запорука тривалої та надійної роботи двигуна. Правильно вибрати моторне масло, і через який період слід міняти його у двигуні. Йтиметься про терміни та пробіг, а також про інші важливі фактори.

Коли потрібно міняти масло?
Необхідно стежити за пробігом і терміном служби мастильних матеріалів, то це дозволяє запобігти зносу елементів двигуна. Інші обмежуються спрощеними формулами, наприклад, змінюють оливу через кожні 10 000 кілометрів пробігу.

Інформацію про те, через скільки кілометрів потрібно міняти масло в двигуні, ви можете отримати з документації, якою постачається автомобіль при покупці. У ній наведено графік заміни олії залежно від пробігу машини. З цими цифрами слід розібратись уважно.

Кожна людина використовує машину з різним ступенем навантаження. Хтось експлуатує своє ТЗ щодня для поїздок на роботу у будь-яку погоду, а в когось воно може просто стояти на парковці протягом півроку. При цьому необхідно пам’ятати, що масло змінює властивості навіть у період простою: у ньому формуються відкладення, змінюється в’язкість і кислотність.

  • З необхідністю заміни мастил можна зіткнутися навіть у випадку, якщо автомобіль не використовувався протягом рекомендованого терміну заміни РМ.
  • З пробігом ситуація простіше: чим більше їздить автомобіль, тим більше використовується масло і тим швидше руйнуються присадки, що присутні в ньому, які захищають мотор від зносу.
  • Клієнти часто запитують нас: «Наскільки варто довіряти зазначеним виробником значенням, адже для їхнього розрахунку застосовуються усереднені параметри? Тобто цілком може знадобитися заміна оливи як до, так і після перевищення зазначених місяців/кілометрів.

Враховувати рекомендації виробника варто, але з урахуванням факту, що для їхнього розрахунку застосовуються усереднені значення за оптимальних умов експлуатації.

Кожен кілометр і година роботи по-різному позначається на стані оливи: при вищому навантаженні на двигун мастильний матеріал псуватиметься набагато швидше, що вимагатиме частішої заміни.

Уявімо ситуацію: у вас є дві машини. На одній з них ви вибираєтеся за місто у вихідні (умовно назвемо її “авто вихідного дня”), а на іншій – щодня їздите на роботу (умовно назвемо її “робочою”).

Умови експлуатації першого автомобіля близькі до оптимальних з точки зору використання ресурсу двигуна: поїздки в основному відбуваються на великі відстані, заміськими (а значить, менш забрудненими) дорогами практично без пробок, на стандартній швидкості. У цьому випадку рекомендаціям виробника варто довіряти повністю і змінювати масло після досягнення вказаних у сервісній книжці значень.

“Робоча” машина знаходиться в більш складних умовах. На день вона навряд чи долає відстань у 20–30 км, тому що їй потрібно відвезти вас на роботу і назад додому. При цьому на міських дорогах вона рухається із середньою швидкістю 20 км/год і часто стоїть у пробках, проте силова установка працює безперебійно. У цьому випадку орієнтуватися на 15 000 км пробігу, вказані виробником, небезпечно, а значення одометра можна сміливо ділити на 2,5 або навіть 3, тобто міняти масло у двигуні кожні 5–7 тисяч км.

Моторна олива погіршується швидше, ніж звичайно при:

  • Висока вологість навколишнього повітря.
  • Різкі зміни температури.
  • Велика кількість пилу у повітрі. Це особливо притаманно великих міст.
  • Низька температура.
  • Часта їзда із причепом.
  • Пересування по місцевості, де чергуються різкі підйоми і спуски, наприклад у горах.

Висновок 3:

Щоб визначити, через скільки кілометрів необхідно міняти масло в двигуні саме вашого автомобіля, необхідно врахувати умови його експлуатації та якість мастильного матеріалу.

У цьому випадку допоможуть такі рекомендації:

Якщо авто призначене для переміщення містом і близько 95% часу проводить у пробках або русі зі швидкістю 20–30 км/год, то оптимальна періодичність заміни — 5–7 тисяч кілометрів.
Якщо машина 70–80 % часу їздить шосе із середньою швидкістю, то міняти масло через кожні 13–15 тисяч кілометрів.
У будь-якому випадку рекомендується повністю зливати та заливати нові мастильні матеріали хоча б раз на рік.

Під капотом авто основна деталь, що контролює рівень СМ, – це масляний щуп. З його допомогою можна дізнатися, скільки змащення залишилося у моторі. Для цього необхідно:

Відкрити капот, вийняти щуп із двигуна.
Протерти його чистою серветкою чи тканиною.
Вставити щуп у двигун.
Вийняти його знову і подивитися, на якому рівні олія.
На щупі знаходяться дві позначки, що позначають мінімальну та максимальну кількість РМ. Якщо підсумковий рівень перебуває з-поміж них, то сенсу хвилюватися немає. Якщо ж олії менше або більше необхідного, то варто вжити заходів. Варто також звертати увагу на інші фактори:

Колір олії. Він має бути світло-коричневим. Якщо масло почало темніти і ставати каламутним, його потрібно міняти.
Наявність сторонніх елементів. Зверніть увагу на те, чи є в мастилі сліди нагару, водних крапель, металевої стружки. Їхня поява — ознака проблем, причому не лише з олією, а й з елементами двигуна.
В’язкість. Вона має бути такою ж, як і при покупці олії. Якщо воно стало менш в’язким, значить у ньому зменшилася концентрація поверхнево-активних добавок, а значить, воно не так ефективно захищає двигун.
У багатьох автомобілях цей процес відбувається автоматично, а результати виводяться на панель приладів. Якщо ж у вас стара машина, то робити перевірку рекомендується кожну 1000 км пробігу. Нехай це забере трохи часу, зате ви зможете оперативно спостерігати зміни у складі мастильних матеріалів.

Як тип олії впливає на частоту його заміни?
Зазвичай чим сучасніше мастильний матеріал, тим повільніше він псується. При цьому перед покупкою не забудьте дізнатися про те, як вибрати масло для автомобіля. У кожного виду мастильних матеріалів свій рекомендований термін заміни, який залежить від їхнього складу.

У рамках статті ми не зупинятимемося на мінеральних оліях, тому що в чистому вигляді їх практично не виробляють, і зараз вони залишилися скоріше раритетом.

Їхнє місце вже зайняли напівсинтетичні олії, але і вони стрімко втрачають свою популярність, в першу чергу через ряд недоліків:

Вони містять досить мало присадок, які відповідають за захист від корозії.
Вони засмічують двигун, що позначається термін його служби.
У них нестабільна в’язкість. Вона змінюється під впливом температури та часу роботи.
Термін служби цих складів також бажає кращого, особливо якщо порівнювати їх з більш сучасними маслами. Термін їх заміни становить 8–10 тисяч кілометрів, а за використання в умовах міста — ще менше. Зазначимо, що ця інформація стосується лише якісних продуктів від відомих виробників.

Найбільш популярними і поширеними сьогодні є синтетичні гідрокрекінгові олії. Вони активно витісняють із ринку напівсинтетику.

До цієї категорії належить більшість автомобільних масел, що виготовляються великими виробниками. За своїм складом вони досить близькі до напівсинтетики, але якісніша основа забезпечує їм велику в’язкість і стійкість.

В оптимальних умовах цей тип мастильних матеріалів може прослужити 30 тисяч кілометрів і навіть більше, проте виробники рекомендують міняти його частіше, особливо за умов міста.

Крім того, переробка таких масел призводить до зниження рухливості кілець поршнів, а також закоксованості двигуна та підвищення тертя.

Ще один мінус гідрокрекінгових масел полягає в тому, що вони досить вимогливі до якості палива, оскільки належать до категорії малозольних.

Головним недоліком можна назвати знижений пакет присадок у даному типі мастильних матеріалів. У зв’язку з цим при збільшенні терміну служби самої олії воно не найкраще впливає на двигун.

Відносно недавно до когорти синтетичних масел додалися олії, виготовлені за новою технологією GTL (Gas to Liquid). У її основі лежить синтез газу. Цю технологію складно назвати повністю новою, тому що зароджуватися вона почала на початку минулого століття, а активно застосовуватися стала в останній чверті. Однак зробити GTL-масла по-справжньому масовими і доступними вдалося лише в наш час, коли компанія «Шелл» почала будувати великі заводи з його виробництва по всьому світу, в тому числі і в Росії.

Олії, вироблені за технологією GTL, поєднують у собі переваги ПАТ і гідрокрекінгових базових масел, при цьому вони позбавлені їх недоліків:

Від ПАТ вони «успадкували»

Високий рівень стабільності та стійкості до високого

їм температурам.
Низька випаровуваність. За цим показником GTL-масла перевершують майже всі аналоги.
При низьких температурах олії зберігають свою плинність.
Високий індекс в’язкості.
При цьому, на відміну від ПАТ, мастильні матеріали, вироблені за технологією GTL, характеризуються гарною змащуваністю та розчинністю присадок.

З гідрокрекінговими маслами їх ріднить

Високий рівень змащування, низький коефіцієнт тертя.
Гідрофобія.
Високі показники розсадження присадок.
Здатність зберігати властивості за високих температур.
Відмінні миючі властивості.
За останні роки компанії “Шелл” вдалося усунути ще один недолік – низьку доступність даного типу мастильних матеріалів. Завдяки новим заводом їх випуск досить високий, і сьогодні GTL-мастила можна знайти в багатьох магазинах. У 2014 році компанія “Шелл” почала випускати олії своєї провідної лінійки Shell Helix Ultra виключно на “газовій” базі PurePlus. Крім того, технологія GTL тією чи іншою мірою застосовується у складі баз усієї лінійки виробника.

Так чи інакше, на стандартному для інших типів СМ пробігу 10–15 тисяч кілометрів цей продукт показує себе значно краще, ніж мінеральні та напівсинтетичні аналоги. Його основні переваги – це:

найкраще утримання присадок та збільшення терміну їх дії;
хороші миючі якості;
низька кількість продуктів руйнування, які можуть серйозно нашкодити двигуну при невчасному видаленні.
На завершення розмови про типи масел відзначимо наступне: виробники автомобілів вказують приблизні терміни заміни мастильних матеріалів з урахуванням використання найпоширеніших напівсинтетичних та синтетичних масел. Однак сьогодні на ринку представлено велику різноманітність продуктів з різними складами та властивостями, тому приблизна тривалість їх експлуатації може суттєво відрізнятися як у більшу, так і меншу сторону.

Висновок 4:

Відповідь на питання про те, через скільки кілометрів потрібно міняти масло в двигуні, залежить навіть від характеристик мастильних матеріалів. Орієнтуйтесь на дані виробників та показники незалежних тестів.

Ми працюємо для Вас. Сервіс в нас найвищій клас

Ми на звязку!

© СТО ГАЗель - Ми відремонтуєм

Найкраще СТО це СТО ГАЗель.